31. 1. 2015

Noc v muzeu: Tajemství hrobky (Night at the Museum: Secret of the Tomb) - Alan Silvestri

Noc v muzeu nikdy díru do světa neudělala a šlo jen o diváckou jednohubku, kterou zůstala i ve třetím dějství. To samé se dá říct i samotném soundtracku. Ačkoli je Alan Silvestri excelentní skladatel, tak u této trilogie předvádí vyložený průměr už od jedničky. Třetí díl je ze všech hudebně nejpovedenější, i když jde vyloženě jen o silnou a doslovnou kopíraci jeho předešlých prací, k čemuž se postupně dostanu. Profesionálně tomu jde ale těžko něco vytknout. Orchestr řídí Silvestri s přehledem, celá nahrávka je melodická s dobrodružnějším pojetím založeným na hravosti střídající se s hlučnou akcí. Nohy tomu podráží právě a jedině jen vykradačka, kdy skladatel rezignoval na jakýkoli přínos filmové hudbě. Pokud bych byl přísnější, tak se dá soundtrack označit za složeninu Avengers, Kapitána Ameriky (1) a především Mumie se vrací, kdy si stačí přečíst mé recenze právě na tyto OST a budete ve světle. Už první skladba uhrane tímto výběrem „made in Silvestri“.

Z celého alba jde přesto příjemná atmosféra z nepochybné pohodovosti a to i přesto, že jde o jeden z posledních filmů slavného herce Robina Williamse. Nejspíš právě na něj odkazuje dojemná a krásná skladba „Teddy’s Goodbye“, která si ve své jemnosti nezadá s Gumpem. Právě ze závěru má člověk hned lepší pocit. Nevím kolik času měl Silvestri na vývoj svých myšlenek, ale jako celek to dokáže fungovat bez problému a fanoušci skladatele si mohou udělat další zářez. Přesto nemohu jít s hodnocením výše kvůli do očí (nebo spíše uší) bijící kopíraci starších děl díky čemuž je pochybná i práce s motivy.

Vydavatel: Varese Sarabande
Datum vydání: 15. prosince 2014
Složil: Alan Silvestri