10. 11. 2014

Future World Music - Pulse of Life

Skvostná spoločnosť Future World Music nám opäť priniesla jeden z najlepších albumov roku. Samozrejme sa jedná o kvalitnú prácu a trúfam si povedať, že s TrailerHead: Nu Epiq zatiaľ hovoríme o jednom z dvoch najlepších albumov pre rok 2014. Pracovali na ňom skladatelia Aram Mandossian, Armen Hambar a Vlado Hudec. Len pre zaujímavosť, jedná sa o druhú spoluprácu Future World Music a skvelého slovenského skladateľa Vlada Hudeca. Obrázok albumu navrhol Daniel Kvasznicza. Podľa Armena Hambara má hudba v albume vyjadrovať prepojenie času, priestoru a vesmírnych telies s našim srdcom a vedomím.

Celý album Pulse of Life obsahuje osemnásť skladieb a mnohé z nich vám skúsim trochu priblížiť. Ako je u tejto spoločnosti bežné, používa prevažne čisté orchestre s tými najkrajšími nástrojmi, mohutnými a prekrásnymi chorálmi, ale neboja sa ani elektroniky. "Space and Time" je prvá skladba albumu, uvíta vás klavírom a strunovými nástrojmi, potom sa pridá výrazný ženský spev a ku koncu ju nahradí kombinovaný chorál. "Larger Than Life" je tvorená v prvých dvoch tretinách len samotným orchestrom a melódia je práve do poslednej tretiny, kde spieva prevažne mužský zbor. Ďalej sa dostaneme k viac dramatickým skladbám s vážnejším nádychom. "Emancipation" obsahuje trošku elektroniky, zaujímavé je striedavé prekrývanie mužských a ženských chorálov v druhej polovici. Skladba "Thrill of the Game" značne vyčnieva spomedzi ostatných. V albume je jedna z najlepších a má najrýchlejšie tempo. Je živá a vďaka svojmu dramaticko-akčnému štýlu je vhodná pre trailer na film žánru akčný alebo sci-fi.

"Darkest Hour" je skladba s množstvom elektroniky a ako napovedá názov, je skutočne so značne temným nádychom, odrážajúc sa to či už v zbore, rytme, alebo nástrojoch. V diele "Pillars of Eternity" dominuje ženský chorál tvoriaci značne tragickú a zároveň heroickú atmosféru, možno sa jedná o najemocionálnejšiu skladbu albumu. Záverečná skladba albumu je "Written in the Wind“. Výrazné sú v nej dychové nástroje, hlavne na začiatku, neskôr sa pridajú husle a od prvej polovici opäť krásny heroický zbor.

Future World Music pre mňa patria do štvorky najlepších produkčných spoločností trailerovej hudby, hneď vedľa legiend ako Immediate Music, Two Steps From Hell a Audiomachine. Tento album je dôkaz, že je to oprávnené. Neostáva než sa tešiť na ďalší, ktorý sa už pripravuje.

1. Space and Time
  2. Larger Than Life
  3. The Ascent