25. 12. 2013

Náš filmový rok 2014 (část 2) - 2.1. 2014 aktualizováno

Tak tu máme druhou a poslední část našeho výběru nejočekávanějších filmů roku 2014. Zde je nabídka podstatně zajímavější než ze začátku roku. Bohužel nám zde chybí Rychle a zběsile 7, které bylo kvůli úmrtí Paula Walkera odsunuto na rok 2015. Holky své komentáře postupně doplní, zároveň u některých snímků chybí oficiální plakáty, proto nejsou přizařeny k textu. Takže se se těšme společně na filmový rok 2014 a snad bude ještě lepší než ten letošní, kde vedle vyhlížených hitů přijdou snad i nějaká příjemná překvapení (Transcendence?).


Godzilla (2014)

Nemám rád původní Godzillu a krom designu nemusím ani tu Emmerichovu. Vlastně kaiju jako takové mi nějak nesedí, ale na tohle se opravdu těším. První teaser nám zvířátko umně maskoval do prachu, ale přeci jen nám něco napověděl - bude to temné a apokalyptické. Žádný infantilní humor a zbytečná romance nesympatických herců. Godzilla má na to být hitem léta. Může se stát přesně tím, čím mohl a nakonec nebyl Pacific Rim. (Avari 8/10)

Já už si původní verze moc nepamatuju, teda až na zběsilou jízdu v taxíku, jehož řidičem byl Jean Reno. Po shlédnutí scén z traileru, který nám sice neukázal skoro nic, jsem v podstatě nadšená. Má zvědavost se zaměřuje na vzhled Godzilly, ale hlavně doufám, že nás film překvapí, dodá patřičnou atmosféru, která je cítit už v traileru, kvalitní děj a nebude nás krmit jen počítačovými efekty. (Alibero 7/10)

Emmerichova Godzilla se mi celkem líbila, ale že bych se k ní v průběhu let nějak vracela se říct opravdu nedá. Tahle nová Godzilla mě nějak tak nechává chladnou. Rozhodně jí nemám na svém seznamu "Chci vidět"... třeba mě překvapí. (kklepkaa 2/10)

Premiéra v ČR: 15.5. 2014

X-Men: Budoucí minulost (X-Men: Days of Future Past)

Velmi se mi líbili první dva X-Meni a vlastně je mi jejich svět bližší než ten Avengers. Bryan Singer dokázal v prvním a druhém díle nastartovat komiksovou mánii a byl to právě on, kdo vložil do postav dramatickou psychologii. Tahle nadstavba dělá z obou dílu stále vrchol žánru a návrat ztraceného syna k dalšímu dílu slibuje opravdu mnoho. Tahle poloha asi sedí Singerovi lépe než v Supermanovi nebo ve fantasy propadáku Jack a obři. Nepochybuji, že půjde o komerční pecku. Očekávání jsou vysoká, tak to Bryane neposer. (Avari 9/10)

V dílech x-menovské série jsem už notně zmatená, i přesto jsem si ji dokázala oblíbít, hlavně kvůli skvělému hereckému obsazení a originálním mutantím převlekům. Dle traileru čekám i menší emoční vyvrcholení celé série, právě tak na mě působí a možná to i povědomě očekávám. (Alibero 5/10)

Singer se opět vrací a já jsem na to opravdu zvědavá. První dva díly X-Menů byly opravdu skvělé. Ratner to opravdu posral, ale Vaughn v nových X-Menech to celkem dost vylepšil a připravil tak dobrou půdu pro Singera. Těším se na staré známé, ale i na nové známé. Skutečně se těším. (kklepkaa 9/10)

Premiéra v ČR: 22.5. 2014

Na hraně zítřka (Edge of Tomorrow)

Z traileru se Na hraně zítřka zatím jeví jako velice slušné sci-fi. Tom Cruise by mohl být taky zárukou, že to nebude, tak špatné, jako to vypadá při pohledu na režiséra. Doug Liman měl slušně nastartováno s Agentem bez minulosti, poté přišel s průměrným Mr. and Mrs. Smith a následoval Jumper... Díky Cruisovi tomu dám šanci. (Avari 5/10)

Jsem velice zvědavá hlavně na to, jak tvůrci dokáží opakující se děj filmu, načrtnou na plátno a vytvořit z něj souvisle odvíjejicí se linku, která člověka nebude nudit. Každopádně pokud se to povede, můžeme čekat skvělé sci-fi s opravdu originálním námětem. Cruise zazářil už v Oblivionu, tak by se i zde, s pomocí skvělé herečky Emily Blunt, mohl postarat o parádní podívanou. (Alibero 8/10)

Já už toho Cruise poslední dobou nějak nemusím a kor ne ve sci-fi. Ale třeba snímek podceňuji a bude to pecka. (kklepkaa 3/10)

Premiéra v ČR: 5.6. 2014

Transformers: Age of Extinction

Michael Bay neustále mluví o konci u robotí série, ale dolary jsou silnější. Tentokrát slibuje vážnější pojetí, tak se nechme překvapit, zda mu neujede noha na pedálu a nezačne nás zase zásobovat tzv. humorem, který by se neztratil ani u Trošky. Prvním příslibem je změna hereckého osazenstva za což jsem jen rád. Witwicky byl jako postava vyčerpán už po jedničce a poté odložen. Marc Wahlberg by mohl být podstatně zajímavější než Shia. Trikově to bude vyšperkované, o tom snad nikdo nepochybuje. Do toho si připočtěme dinosaury a hit léta je tu. (Avari 7/10)

Docela koukám, že se Bayovi chtělo ještě do dalšího dílu, ale jak píše Avari, dolary jsou silnější. Příběh o transformerech a Samovi se mi v prvním díle docela líbil, sci-fi s novým nádechem a vtipnýma hláškama. A u toho bych asi skončila. Další díly mi přišly už opravdu zbytečné a bez děje. Ovšem fanouškům to neberu a snad si užijí i tento díl, já bych tady snad jen přivítala Sophii Myles jako Eriku z Underworldu. (Alibero 2/10)

To bylo keců, že končí a je to zase tady. Pračka na prachy se opět vrací v rukou Baye a já jsem i kupodivu ráda. Jsem zvědavá na obměnu hereckého ansáblu i autobotů... vypadá to, že nás opět čeká parádní jízda... (kklepkaa 7/10)

Premiéra v ČR: 26.6. 2014

Jak vycvičit draka 2 (How to Train Your Dragon 2)

Ať se přihlásí ten, kdo si nezamiloval první díl. Nikdo? Dobře. :) Jeden z mých nejoblíbenějších animáků. Skvělé postavy, animace, akce, hudba, vtipy. Otázkou tedy je, zda DreamWorks neudělá to, co udělali se Shrekem - totálně ho podělali. Jednička geniální, dvojka lepší průměr, trojka sračka, kterou jsem ani nedokoukal a o zbytku radši ani nevím. První trailer na dvojku mě moc nenadchl, spíše nudil než aby podpořil natěšenost, proto se mi do hlavy zavrtal pochybovačný červík. (Avari 6/10)

Jsem asi jedna z mála lidí, co první díl neviděla, hodně k tomu pomohl fakt, že mi přijdou animáky v poslední době nezajímavé. Myslím si, že tady je správné udělat vyjímku, už kvůli úžasným stvořením jako jsou draci. (Alibero 5/10)

Jednička byla parádní. Jeden z těch lepší animáků. Na dvojku jsem zvědavá, ale mnoho si od toho neslibuji... přece ta pokračování ne vždy vycházejí a u animáků mě teď ani nenapadá, co za pokračování se opravdu povedlo... (kklepkaa 4/10)

Premiéra v ČR: 19.6. 2014

Úsvit planety opic (Dawn of the Planet of the Apes)

Zrození planety opic bylo překvapení roku 2011. Čekalo se vše, jen ne to dobré. Neustálé problémy, přetáčky, posuny zapříčinily, že se od filmu čekal komerční výbuch. Jaké bylo ale překvapení, když jsme dostali skvěle vybudovanou dramatickou podívanou jako z fob Jurského parku, kdy triky sloužily příběhu a ne naopak. První teaser na dvojku je atmosférou fantastický a dokázal nám předvést ještě vypiplanější opičáky v čele s Caeserem, kterého si opět střihl neúnavný Andy Serkis, který hrál opičáka na jedné straně a na druhé Gluma, kdy stíhal ještě řídit druhý štáb u Hobita. Po jedničce jsou očekávání hodně vysoká, i když došlo ke změnám i na režisérské židli. Snad i zde se dočkáme scén, kdy se nám zastaví dech jako tomu bylo při prvních Caeserových slovech. (Avari 9/10)

Téda, teaser mě maximálně překvapil. Temnota číší snad ze všech koutů. Ale i tak se toho moc nedozvídáme, proto si musíme zatím leccos domyslet. Mě zajímá hlavně návaznost na předešlý díl, u kterého jsem se opravdu bavila a jakou roli si na krk uvázal můj oblíbenec Gary. A taky bych doplnila, že počítačově vypadají lidoopi bezvadně! (Alibero 8/10)

Stydím se, ale já prostě nesnáším Planetu opic, takže pro mě je tohle film, na který se určitě dívat nebudu. A asi ani nemá cenu se k tomu nějak víc vyjadřovat... akorát bych zbytečně hatovala. (kklepkaa 0/10)

Premiéra v ČR: 17.7. 2014

Jupiter vychází (Jupiter Ascending)

Cokoli bratři Wachowští (vím, už nejsou bratři) natočí, je po Matrixu velice sledovaným projektem. I když komerčně už nedokáží přesvědčit, tak jejich režisérský um je stále vysoký. Dokáží prodat originální myšlenku v krásném kabátku a Jupiter v tom asi nebude jiný. Nejspíš komerčně opět nezaboduje, ale své fanoušky si najde. A co my víme, jak budou na Atlas mraků nebo Jupitera koukat další generace. Víme, jak to bylo s takovým  Blade Runnerem. (Avari 7/10)

Koukám a překvapuje mě to čím dál víc, jelikož rok 2014 je hodně ve znamení sci-fi filmů. A zajímavé na tom je, že i když je jich víc a víc, tak každý má svůj originální námět, to se u jiných filmových žánrů moc nestává. O filmu Jupiter vychází teď čtu poprvé, ale děj mi přijde obzvlášť pozoruhodný. Pokud se obalí do kvalitního materiálu jako rychlé a efektivní vysvětlení smyšleného vesmíru, věrohodné výkony herců, čí detailní počítačové efekty, můžeme očekávat hodně napínavé sci-fi, které nás chytne a vtiskne do sedaček až do konce vesmírné jízdy. Jména Wachowských slibují pořád hodně. (Alibero 8/10)

Bratři Wachowští je už dobře zavedená značka. Nezklamali mě ani v Atlasu mraků a doufám, že nezklamou ani zde. Na tohle se těším, ale do kina na to asi nepůjdu. (kklepkaa 7/10)

Premiéra v ČR: 24.7. 2014

Strážci Galaxie (Guardians of the Galaxy)

Každý rok jsme zahlcený Marvelem, a abych řekl pravdu, tak už mě to otravuje. Tajně doufám, že strážci budou změna od nezáživného konceptu Avengers a ostatních filmů nabalených na právě na něm. Zatím nedokážu posoudit, zda se na film těšit a zda půjde o hit rozměrů Avengers. Uvidíme s čím na nás Marvel vyrukuje krom mývala se samopalem. (Avari 6/10)

Vypadá to skoro jako nějaký animák. Pokud tedy plánují mít takové masky, kdy jim nepůjde vidět žádná část těla, tak to přivítám a pokochám se propracovaností. Sice o tomto marvelovském komiksu nevím zatím nic, ale mohlo by jít o zajímavou podívanou. (Alibero 5/10)

Tak na tohle jsem zvědavá. Buď to bude hrozná blbost a nebo to prostě vyjde. Zas Marvel by nedával prachy do něčeho, co by nemuselo vyjít... ale možná že už pro úspěch nevidí. (kklepkaa 6/10)

Premiéra v ČR: 31.7. 2014

Interstellar

Nolan a sci-fi? Sem s tím. O Interstellar měl zájem Spielberg, ale nakonec ustoupil a námětu o červích dírách se chopil Christopher Nolan. Jak je u Nolana zvykem, tak ho podpoří jeho oblíbení herci (Cain, Hathaway) doplněni o jistoty (McConaughey, Jessica Chastain, Damon) a dnes už dvorního skladatele Zimmera, což mnohým ke štěstí stačí. Co od toho čekám? Epické a osudové sci-fi s inteligentními prvky, které jej dokáží odlišit od jednohubek jako Transformers. (Avari 9/10)

Z traileru jsem se dozvěděli o tom, jací jsme průkopníci a jak stále s radostí objevujeme nové poznatky. Z děje zase víme, že se bude jednat o červí díry, které jsou samy o sobě hodně zajímavým tématem, hlavně v knížním sci-fi. Líbí se mi jednoduchý námět, který, když se dobře rozvine, tak z něj může vzniknout skvělý filmový zážitek. Nolan se zasloužil o kvalitní snímky se zvučnými jmény. Co nám dodá zde, o tom můžeme zatím jen snít. (Alibero 8/10)

Nejsem úplně fanoušek sci-fi, ale tohle v podání Nolana by mohlo být zajímavé. Nolan už projevil své kvality, tak snad to zas vyjde. (kklepkaa 7/10)

Premiéra v ČR: 6.11. 2014

Resident Evil 6


Nic od toho neočekávám. Za jediný kvalitní díl považuji ten třetí, pak už je to jen humus. Alibero, je to tvé. :)) (Avari 1/10)

Ano, žena se toho raději ujme sama. :D Resident Evil je velmi významnou počítačovou hrou, která nám přináší pohled na zničený svět, poté co unikne T-virus. Ten se vynalezl ve výzkumném centru Umberella Corporation. Tím, že virus unikl, způsobil naprostou katastrofu na lidských životech. Ovšem lidé neumřeli, ale přeměnili se ve zrůdné zombie, dychtící po lidském mase a krvi. Hra se stala tak oblíbenou, že se studio Sony rozhodlo natočit film. Z jednoho filmu, který vznikl v roce 2002 se postupně točily další a nyní se připravuje už šestý díl. Podle oficiálních zpráv můžeme čekat stálici Alice, kterou ztvárnila úžasná Milla Jovovich, ale i další známé jako je Jill, Leon, Ady i Weskera. Neoficiální zprávou je, že by se měla vrátit i Michelle Rodriguez coby Rainová. V příběhu bychom se měli vratit na úplný začátek, kdy se Červená královna připravuje zničit lidskou rasu. Děj se zdá být hodně opakující se událost, ale dá se z toho vymáčknout i více. Třeba dokáže Alice zabránit plánům Červené královny a svět bude jako dřív. Zde můžeme jen spekulovat. Je jasné, že hodně lidí si tuto filmovou sérii opravdu oblíbilo, ale většina, pro její ne příliš zajímavou dějovou linku, ji nemusí. Pravdou je, že je Rev točen zejména pro fanoušky a filmově spíš hodně ztrácí na kvalitách. Ale i tak můžeme očekávát akci, Millu a třeba i zajímavou dějovou linku (u Andersona asi ne :). (Alibero 7/10)

Viděla jsem zatím všechny díly a co se týče kvality, tak od trojky to nezadržitelně klesá. Prozatím poslední díl už byl pomalu nekoukatelný. Herci jsou v tom nevině, ale scénárista byl potřeboval přes držku. To bude zase blbost. (kklepkaa 1/10)

Premiéra v ČR: někdy v září

Hunger Games: Mockingjay - Část 1

První díl šel mimo mě. Druhý byl už podstatně lepší, kdy se ubralo na stupidních kostýmech a více se zatlačilo na postavy. Uvidíme, jak dopadne rozdělení na dva díly původně jedné knihy. U Pottera to Warnerům vyšlo aspoň komerčně, zde to nebude jiné. Otázkou je, co na to kvalita. (Avari 5/10)


Jednička parádní, dvojka o něco slabší. Nejsem nijak velký fanoušek tento série a ani knížní předlohu jsem nečetla. Avšak konec mě zajímá jako každého zvědavce. Snad se to rozdělením do dvou dílů zbytečně neroztáhne. (Alibero 5/10)

Knižní předloha je zajímavá a dobře se čte. Osobně ji řadím mezi ty lepší. První film byl bohužel průměrný... z knihy se dalo vyždímat daleko víc. Dvojku jsem bohužel ještě neviděla, ale co jsem četla, tak se to celkem povedlo. Očekávám, že trojka nebude o moc horší, i když někteří se asi budou nudit, jelikož se jedná o první polovinu třetí knihy, kde se dle mého toho zas až tak moc neděje... ale tak uvidíme. (kklepkaa 7/10)

Premiéra v ČR: listopad

Exodus


Zatím nemohu říct, že bych se vyloženě těšil. Je to Ridley a historický film, takže by to šlapat mohlo, i když s Robinem trochu zaváhal. Přesto Gladiátor je legenda a Království nebeské geniální ve své rozšířené verzi. Herecká sestava vypadá taky luxusně, takže proč ne. Zatím neutrálních pět. (Avari 5/10)

Historické drama o příběhu z Bible, konkrétně o Mojžíšovi coby Christopher Bale. Křesťanské prvky ve filmu nedopadnou vždy dobře, tak uvidíme, jak to dopadne tady. (Alibero 3/10)

Mám ráda historické velkofilmy a tohle by fungovat mohlo. (kklepkaa 6/10)

Premiéra v ČR: 11.12. 2014

Hobit: Tam a zase zpátky (The Hobbit: The There and Back Again)

Nečekaně kontroverzně přijaté první dva díly by tím třetím mohly dojít satisfakce. Pokud se Peterovi povede spojit všechny tzv. nepotřebné a "natahované" linie do jednoho celku, tak by se mohl stát vítězem. Všechny trumfy si nechal pro třetí díl a minimálně jedno je jisté - bude to epický nářez. Zničení Jezerního města drakem, Bílá rada v Dol Gulduru proti Sauronovi a k tomu Bitva pěti armád, kde se vše rozklíčuje a neskončí zrovna šťastně. Dál ale nic prozrazovat nebudu. Jackson má vše ve svých rukách. (Avari 10/10)

Bude vyvrcholení celého hobitího příběhu stejně silné jako u LOTRa? Tuto otázku si jistě pokládá každý. Jistota je v emocích, nezapomeňte si do kina tedy vzít kapesníky, pro nezasvěcené diváky nebudu prozrazovat proč, ale čekejte slzy. Těším se na ukončení a propojení všech linek, zvlášť s drakem Šmakem a poté i s Bilbem a Thorinem. Sauron a Bílá rada nám zase ukáže, jak vlastně započal příběh o Frodovi, který už se odvíjí v Pánovi Prstenů. Já čekám pompézní, kvalitní, dojemný, ale obdivuhodný závěrečný vstup do Středozemě. Opravdu škoda, že už se dalšího filmového zpracování v kultovní a nenahraditelné Středozemi nedočkáme... (Alibero 10/10)

Tak tohle je pro mě samozřejmě nejočekávanější film příštího roku. Jsem zvědavá jak to Jackson všechno uzavře, i když jsem knižní předlohu samozřejmě četla (jsem zvědavá na osud Tauriel). Nemám už co víc dodat než co napsali moji kolegové, takže nebudu zbytečně psát román... (kklepkaa 10/10)

Premiéra v ČR: 18.12. 2014

První část zde.

0 komentářů:

Okomentovat

Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews