23. 12. 2013

Náš filmový rok 2014 (část 1)

Rok 2013 je pomalu u konce s ním nás už čeká spíše udílení nejrůznějších cen. Máme pro vás tedy takový žebříček filmů, na které se nejvíce těšíme v roce 2014, samozřejmě započítáváme ty, co mají v tom roce premiéru v  ČR. Jsou tam i takové, na které jsme spíše zvědaví, jak dopadnou (např. 47 Ronin). Je nám celkem jedno, zda jde o komerční fláky nebo menší filmy. Někdy si rádi u filmu popřemýšlíme a jindy zase rádi vypneme, věříme, že to máte podobné. Do diskuze můžete přihodit svůj žebříček očekávaných film, který by se mohl shodovat s tím naším. Za komentářem bude vždy míra očekávání. Takže zde jsou:

47 Roninů (47 Ronin)

První trailery mě příliš nenadchly, v Japonsku film vybouchl, ale soundtrack je prvotřídní. Keanu je pořád sympaťák a přál bych mu nějaký pořádný hit. Tohle sice bude nejspíš slušný průser, ale názor si udělám až sám. Možná Alibero se na film opravdu těší, u mě je to hlavně zvědavost. Zároveň mám rád japonskou kulturu, proto asi slabost i pro slabší filmy. (Avari 5/10)

Celkově představa takového fantasy v japonském stylu by nemusela být marná. Ano, Avari, už mě snad od začátku prosince krmí tím, že je to děsná ptákovina a propadák, ale já stejně dám na svůj názor a ráda se na film půjdu kouknout do kina. Čekám od toho gejši proměňující se v draky, Nea s dlouhými vlasy a snad plno akce v asijském stylu. (Alibero 7/10)

Miluji filmy s asijským bojovým uměním a ty jejich kouzelné legendy. Nejspíš to nebude žádný výkřik, ale příští rok tenhle film rozhodně patří mezi mé TOP očekávané filmy... (kklepkaa 9/10)

Premiéra v ČR: 2.1. 2014

Zpátky do Ringu (Grudge Match)

Jak Rocky potkal Zuřícího býka. Dvě legendy z filmového ringu se potkají ve sportovní komedii, která mi nesmí uniknout. Zatím netuším, jak na tom bude film s kvalitou, ale zábava by to mohla být slušná. Stallone by to mohl brát jako oddechovku a ve svém věku by neměl mít problém s komediálnější roli. De Niro má zase natrénováno z Fotr je lotr. Nepochybuji, že se při natáčení všichni zúčastnění dobře bavili a tuhle náladu přenesou i do výsledného snímku. (Avari 6/10)

Očekávejme film, který je v hodně komediálním duchu, za což má zásluhu hlavně Robert, jenž je se svou nynější podstatou tak vzdálený boxerskému ringu. Zdá se mi to jako velmi zábavné pojetí poněkud vážnějšího sportu. Tak uvidíme, jak tato kombinace dopadne a zda si obě hvězdy dají vtipně do nosu.  (Alibero 6/10)

Tak tenhle druh filmů moc nemusím a ani k tomu nemám moc co říct. (kklepkaa 3/10)

Premiéra v ČR: 2.1. 2014

12 let v řetězech (12 Years a Slave)

Největší favorit na různá ocenění se k nám podívá až v lednu, i když premiéru si odbyl už v říjnu 2013. Herecky velice silná sestava útočí ve slibném otrokářském dramatu. Jedinou vadu pro mě představuje naprosto nezáživná až nepovedená hudba Hanse Zimmera. Čekal jsem od něj víc, ale přinesl jen rutinu. Doufám tedy, že stejná bublina nebude i z filmu. (Avari 8/10)

Trailer ukazuje, že na nás čeká životní příběh černocha Solomona, kterého prodají na dvanáct let do otroctví. Samotný námět číší z knižní předlohy, která byla napsaná podle skutečných událostí a právě tato nálepka dodává filmu na zajímavosti. Snad nás tvůrci nezklamali a vytvořili kvalitní film, který v nás rozvíří emoce a zanechá silný zážitek. (Alibero 7/10)

Už delší dobu čekám na opravdu silný film. Takový potřebuje silný příběh a možná to bude právě v tomto případě. Nechám se překvapit, nicméně má očekávání zde nejsou moc vysoká. (kklepkaa 5/10)

Premiéra v ČR: 23.1. 2014

Jack Ryan: V utajení (Jack Ryan: Shadow Recruit)

Od třetího Bournea tady nebyla inteligentní našlapaná akčňárna, i když se o to částečně pokoušela Mission Impossible. Akce asi příliš nebude, ale jméno Kenneth Branagh slibuje scénáristky vychytanou podívanou se slušným hereckým zázemím. Chris Pine se pro akční stránku taky narodil, takže uvidíme, co z toho vzejde. (Avari 6/10)

Film se zdá být hodně nevýrazný, jak svým dějem, tak i trailerem. Avšak máme do něj obsazeny velké hvězdy jako Chrise Pineho nebo Keiru Knightley a ti nám třeba dodají i parádní porci akce. Kenneth by taky nemusel zklamat po prvním Thorovi. (Alibero 5/10)

Mezi základní ingredience k velké návštěvnosti v kinech patří dobré obsazení a na to si tenhle film nemůže stěžovat. Jsem zvědavá na Chrise i na Keiru, kterou vlastně krom historických dramat vůbec nemusím. No vypadá to na akční oddechovku. (kklepkaa 6/10)

Premiéra v ČR: 30.1. 2014

Robocop

Pro něj platí něco obdobného jako pro 47 Roninů. Není to film, na který se vyloženě těším, ani trailery si mě nezískali, ale díky skvělé předloze jsem zvědav, jak tahle verze dopadne. První handicap je určitě v tom, že film bude v PG-13, takže na nějaké krvavější záběry můžeme zapomenout. Díky kultovnosti prvního Robocopa má tahle verze nejspíš už předem připravený hrob. Nedivil bych se, kdyby u kritiků a novinářů dopadla obdobně jako Total Recall. (Avari 5/10)

Další nové skvělé sci-fi, má svůj originální námět, zajímavé herecké osazenstvo (ano, Gary!) a dle traileru je film dobrý i po akční stránce, ale... Je to pouhé remake stejnojmenného snímku z ´80 let minulého století, ten už si svou slávu užil, povede se to i podruhé? Proč jen převládá špatný pocit z vznikajících remaků, které na své starší předlohy prostě nemají? (Alibero 7/10)

Starý Robocop byl nic moc, nicméně myšlenka je to dobrá... s dobrým scénářem by to mohlo vyjít. A mě ty remaky nevadí a na tenhle se s chutí podívám. (kklepkaa 7/10)

Premiéra v ČR: 6.2. 2014

300: Vzestup říše (300: Rise of an Empire)

Ehm, opět další film spíše ze zvědavosti. Akční stránka vypadá fajn, stejně tak vizuál, ale první díl mě nenadchl a to se mohl opřít o charisma Gerarda Butlera. Zde mi ústřední hrdina přijde tak nezáživný, že se vše radši soustředí na Xerxea a triky. Ani naolejovaní chlapci bez svršků nejsou má parketa. Uvidíme, zda a co z toho vzejde. Režisér Noam Murro svými nulovými zkušenostmi taky nebudí příliš důvěry u takového spektáklu. (Avari 5/10)

První díl nebyl špatný. Film stvořen hlavně pro vizuální stránku. Pokud nám stačí toto, tak můžeme být spokojení, ovšem co se týče dějové stránky, tady už to skomírá. Nemůžu si pomoct, ale dvojka mi přijde jako naprosto zbytečné plýtvání peněz. To už člověku vážně stačí plno krve, aby to označil za filmový trhák? (Alibero 4/10)

Tohle bude vizuální  brutální lahůdka na kterou se ráda podívám. Přiznám se ale, že první 300 si už pořádně ani nepamatuju... dvojku očekávám v podstatě ještě dějově horší s větší brutalitou a trikově vyspělejší. (kklepkaa 5/10)

Premiéra v ČR: 6.3. 2014

Kráska a zvíře (Beauty and the Beast)

Další téma, které má mnoho filmových verzí. Tentokrát se o něj pokouší Francouzi a musím uznat, že na jejich poměry je triková stránka parádní. Trailer byl sice slabší v provedení, ale materiál v něm více než povedený. Sice nás film asi neohromí nějakou zásadní změnou oproti předloze, ale dokáže být v některých záběrech působivý. Vysokorozpočtový snímek dokázal svou fantasy poetikou docela učarovat. V březnu se přesvědčíme, zda se to povedlo ve Francii ukočírovat a bude se tlačit i na postavy. (Avari 7/10)

Asi je to už deformace z amerických překopaných pohádek (Jeníček a Mařenka, Červená Karkulka), ale nečekám o toho kdoví co. Film sice pochází z jiného kontinentu, čekají nás v něm pěkné záběry na krajinu nebo Vincent Cassel, ale bojím se, že zrovna od námětu pohádky Kráska a zvíře nemůžeme čekat mnoho. Ovšem, třeba nás i překvapí. (Alibero 5/10)

No uvidíme co z toho nakonec vypadne, každopádně pohádky mám ráda... (kklepkaa 5/10)

Premiéra v ČR: 13.3. 2014

Noe (Noah)

Aronofsky má za sebou už slušnou škálu oceňovaných filmů a jako zatím svůj poslední film zvolil náročnou biblickou látku o Noeovi. K tomu si vyhlídnul silnou hereckou sestavu v čele s Russelle Crowem a Jennifer Connelly, jejichž spolupráce skvěle fungovala už v Čisté duši. Kolem filmu se určitě rozvíří mnoho debat, což potvrdilo i testovací publikum. Jsou věci, které by se neměly měnit, narážím samozřejmě na vyznění příběhu. ILM se taky vyjádřilo v tom směru, že film obsahuje jejich nejtěžší trikový záběr v historii, kdy šlo o animaci stovky zvířat v záběru. (Avari 6/10)

Nevím sice, jaký vztah má Darren Aronofsky, který exceloval se svou Černou labutí, ke křesťanství, ale možná proto, že to nevím, mě hodně zajímá, jak film bude působit. (Alibero 7/10)

Černá labuť se mi absolutně nelíbila, snad tady Aronofsky nešlápne vedle. Obsazení má vynikající... jsem zvědavá hlavně na Emmu Watson, které od Harryho září pomalu v každém snímku. (kklepkaa 8/10)

Premiéra v ČR: 27.3. 2014

Captain America: Návrat prvního Avengera (Captain America: Winter Soldier)

Docela by mě zajímalo, které vemeno vymyslelo tento překlad. Opravdu někdy člověk jen žasne. K filmu. První díl se mi opravdu líbil a to Marvel opravdu nemusím. Co film to stejná šablona, jen je postava v jiném trikotu. Ani Avengers mě nijak nenadchli. Druhý díl ale slibuje trošku jiné pokoukání, tak snad nezklame. Snad bude mít i větší prostor má oblíbená herečka Emily VanCamp. :) Kapitán Amerika bude muset stát proti svému dávnému příteli, což slibuje zajímavou podívanou s možnými rozpory. (Avari 7/10)

O Kapitánovi Amerika bych řekla, že je to jeden z nejcharakternější hrdinů z produkce Marvel. První a jeho představující díl bych označila za hodně zdařilý, ale co můžeme čekat od pokračování? Trailer je nadupaný akčními scénami, zajímavým záporákem i vtipem, který by neměl chybět. Doufejme, že Chris Evans tomu zase dodá na kvalitách. (Alibero 7/10)

Marvelovky jsou můj šálek kávy a na Kapitána se opravdu těším. Vypadá to, že svůj prostor dostane i Black Widow a poznáme o něco víc celou organizaci S.H.I.E.L.D. Zdá se, že Kapitán si bude muset vybrat stranu na které bude bojovat. Prví Kapitán nebyl kdo ví co. S Iron Manem se to vůbec nedá srovnávat, i tak má své kouzlo a doufám, že dvojka bude skvělá. Snad bude plusem i to, že se film bude odehrávat v současnosti a ne za 2. světové války, i když nejspíš se dočkáme pár flashbacků. (kklepkaa 8/10)

Premiéra v ČR: 3.4. 2014

The Amazing Spider-Man 2

Jednička špatná rozhodně nebyla, i když přišla příliš brzy po Raimiho verzi. Je jasné, že Sony s uvedením chvátala, aby ji nepropadla práva na pavoučího muže. Dvojka slibuje nařachanější akci, i když je tu stejný strašák jako u Raimiho trojky s přehnaným množstvím záporáků. Akce bude asi stát za to, ale snad se v tom neztratí postavy. Marc Webb se bezpochyby snaží, ale snad nikdo nepochybuje, že hlavouni ve studiu mu do toho nejspíš dost kecají, což byl důvod odstoupení Sama Raimiho od dalších dílů. Po poslechu hlavního motivu od Zimmera, který vystřídal Hornera, se mě zmocnila ještě větší hrůza, než když byl jen na skladatelskou pozici ohlášen. Kam se člověk podívá, tak tam vidí jméno Zimmer. Kvantita nahradila kvalitu. (Avari 6/10)

Já mám ráda Spider-mana s Tobeyim Maguirem a Kirsten Dunst, takže tahle série jde hodně mimo mě. U jedničky jsem viděla začátek, ale nedokázala jsem si odvyknout na scény z původní série a to taky zabránilo oblíbit si Amazing Spider-man. Možná tomu dám později šanci, ale dvojka je pro mě nejméně očekávaným filmem. (Alibero 2/10)

Spousta lidí tvrdí, že původní trilogie s Tobeyim Maguirem je lepší. Já to nesrovnávám, líbí se mi prostě obě. Tady se mi líbí dějová linie s pátráním po rodičích a upřímně Emma Stone je pro mě daleko snesitelnější než Kirsten Dunst. Webb i Garfield se kasali, že tady konečně ukážou co ve Spidym je a já jim prozatím věřím... v jedničce to přeci jen slušně nakopli. (kklepkaa 7/10)

Premiéra v ČR: 24.4. 2014

Konec první části. Pokračování příště...